Mayyyyyyyy

Heeeeeeeej!

Så de va ett tag sen jag skrev men ja, har haft en del att göra. och har inte orkat fixa med bilder. Lat, jag vet. ;)
Men idag har jag haft en rätt skön dag ändå. Jobbade på morgonen och tog med tjejerna till en skolas lekplats där dom fick springa av sig och svettas en stund (Vi har haft mellan 25-30 C här idag. Härligt va ;) Haha) och sen hade vi en liten picknick samtidigt som jag försökte lära dom att säga va dom hette och hur gamla dom va på svenska. Mamman är på mig hela tiden att jag ska lära barnen svenska. fattar inte varför dom måste kunna de, de är ju inte direkt att de är ett stort språk! Men jaja, hon bestämmer.
Efter de hade jag jobbat färdigt och då ringde jag hem till pappa och pratade om att min värdfamilj har sagt OK till min semester vecka som jag kommer ta i Juni, när pappa kommer över!
Efter de va jag med Lotta och vi åkte till köpcentrumet och sen hem till henne och tog de lugnt lite. Hon har börjat packa nu för att åka hem. Inte roligt :(
MEN nästa helg ska hon och jag antagligen åka in till NY!!!!! :D
Nått annat roligt som jag har märkt här borta är att Stieg Larsson böckerna är riktigt populära! De finns överallt och de är köer på böckerna på biblioteket här i New Canaan, och de jag har pratat med i bokaffären och filmaffären blev helt till sig när dom hörde att jag va från Sverige och frågade ut mig om böckerna och andra svenska författare som är lika bra. Haha! Och Män som hatar kvinnor har precis gått upp på bio här på svenska med engelsk text och dom kommenterade att dom gillade filmen också och tyckte att hon som spelade Lisbeth är riktigt duktig. ;)
2 bilder från idag
Denna bilden tog Sara när hon va här nere, och de är en bild på gatan där fiket ligger! (:

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0